Přehled akcí

« Říjen 2024 »
Po Út St Čt So Ne
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Petr Vilgus na facebooku

Petr Vilgus na Facebooku

Odkazy

Ondřej Liška

Petr Štěpánek

Zelená Praha

Prahou na kole

Cyklojízdy

Archív webu

Archív článků

Aktuální článek

Tramvaj do Bohnic i na ostrovy

V průběhu posledních desetiletí se v Praze kladl důraz na podporu silničních staveb. Tato praxe vycházela z teorie, že dopravním prostředkem budoucnosti bude osobní automobil a pokud postavíme dostatek silnic, okruhů a radiál, doprava po městě se urychlí. Opak je pravdou. Na vině je dramatický (a stále trvající) nárust počtu aut v Praze, který způsobil, že přes investice v řádu desítek miliard je jízda po městě přehlídkou ztraceného času stráveného v kolonách. Parkující a popojíždějící auta už dnes zaplavila každý volný kout. Lékem na tuto civilizační nemoc není výstavba dalších megalomanských silničních projektů, protože i tyto kanály se brzy “ucpou”. Pomoc přinese regulace vjezdu automobilů do Prahy a masivní investice do rozvoje veřejné dopravy. 

Je jasné, že naše městská část není a nebude investorem velkých dopravních staveb. Můžeme však mít vize, plány a představy, které lze prosazovat na úrovni magistrátu. Vzhledem k tomu, že během několika následujících let bude vznikat nový územní plán Prahy, jsou úvahy na téma veřejná doprava v Praze 8 zcela na místě.

Nejvýznamnějším plánem na rozvoj veřejné dopravy v Praze 8 je prodloužení tramvajové trati ze Stírky do Bohnic. Magistrát také posuzuje studii, podle které by došlo k přímému spojení mezi Prahou 8 a Prahou 6. Tramvaj by jela ze sídliště Bohnice podél zoologické zahrady k Vltavě. Troju s Podbabou by propojil tramvajový most. Obě tyto varianty by měly mimořádný význam pro dopravní obslužnost naší městské části a mají jednoznačnou podporu Strany zelených. Bohužel, přestože tuto ideu podporují místní občané i dopravní odborníci, trať se stále nestaví. Volené orgány Prahy 8 by měly vytvořit tlak na magistrát, aby tuto investici zařadil mezi prioritní akce a aby se obě varianty objevily v novém územním plánu města.

V Praze byla dlouhodobě opomíjena železnice. Až v posledních letech ožíl model, který chápe vlak jako součást pražské veřejné dopravy. Ke zrovnoprávnění vlaku s dalšími dopravními prostředky povede vybudování nových městských zastávek, které budou umístěny tak, aby umožňovaly pohodlný přestup na tramvaje, autobusy či metro. To platí i pro naší městskou část, na jejímž území dnes není žádná zastávka vlaku. Je správné, že v plánech města figuruje na předních místech obnova zastávky Karlín. Naopak zklamáním je fakt, že z priorit na nejbližší období zcela vypadla druhá plánovaná zastávka U Kříže. 

Velké obavy vyvolává neexistující koncepce obsluhy oblastí, které čeká nejbouřlivější rozvoj – Rohanského a Libeňského ostrova. Bez veřejné dopravy se ostrovy stanou magnetem pro tisíce aut. Vzhledem k rozsahu zastavované plochy, množství nových obyvatel a také předpokládanému zisku z prodeje bytů by náklady na vybudování tramvajové trati či zastávek autobusu v této části Karlína měl nést developer. 

...

Vloženo: 25.09.2008 | Autor: Petr Vilgus | Kategorie: Politik - pro občany | Zpět


Copyright - © 2010 Petr Vilgus      Soukromá sekce

Creative Commons License
Uvedená práce (dílo), jejímž autorem je Petr Vilgus, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 3.0 Česká republika

Design: [KYLI]
Aktualizováno dne: 18/01/13 13:49:52