Přehled akcí

« Březen 2024 »
Po Út St Čt So Ne
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Petr Vilgus na facebooku

Petr Vilgus na Facebooku

Odkazy

Ondřej Liška

Petr Štěpánek

Zelená Praha

Prahou na kole

Cyklojízdy

Archív webu

Archív článků

Aktuální článek

Ptejme se, co čeká Prahu 8 v dalších letech

Prodat majetek – obecní byty – a získané peníze investovat do hříšť a psích luk, nebylo pro vládnoucí ODS těžké. Radnice v minulosti neměla peníze na jakékoliv investice. Naše městská část patří dlouhodobě k nejzanedbanějším částem Prahy. Zbavili jsme se bytů, zažíváme období dočasné prosperity a můžeme se ptát, z jakých zdrojů získáme peníze na rozvoj poté, až bude kasa prázdná.

 

Když se na místě dvacet let staré houpačky objeví nová, může se to zdát obyvatelům Karlína, Libně, Ďáblic, Kobylis či Bohnic jako pokrok. Pokud však srovnáte vzhled našich parků, náměstí, hřišť a chodníků s Prahou 6 nebo Prahou 2, neubráníte se dojmu, že Praha 8 stále ve všech ohledech zaostává. Poslední čtyři roky na tom mnohé změnily, stále to ještě není dost. 

 

Některé projekty hl. m. Prahy jednoznačně prospěly. Myslím tím zejména prodloužení metra C, které zjednodušilo spojení s centrem. Byl vytvořen projekt a první základy cyklodopravní sítě a já mám radost, že se na tom podíleli zelení z Prahy 8 i magistrátu.

 

Účet pro ODS za poslední čtyři roky by překvapivě nemusel být až tak špatný. Bohužel, všechny dobré věci zastínulo nedávné rozhodnutí zastupitelstva, které rozdílem jediného hlasu a proti vůli opozice rozhodlo o investici jedné miliardy korun do obecního hypermarketu s radnicí na Palmovce. Nesmyslnost tohoto kroku jsem vysvětlil v minulé Osmičce a na webu www.vilgus.cz.

 

Pro SZ je v tuto chvíli podstatnější, co se může stát v Praze 8 v následujícím volebním období. Jestli se uskuteční černé nebo zelené scénáře dalšího vývoje, rozhodnou říjnové volby do místního i do celopražského zastupitelstva. 

 

Současné projekty vypadají takto: Rohanský ostrov, který by měl být změněn na karlínskou Stromovku, byl prodán developerské firmě. Do oblasti Palmovky od Libeňského mostu po Balabenku bude zavedena obří silnice, která zvýší hluk i znečištění. Z křižovatky u Kříže se stane obří změť nadjezdů, Zenklova bude podkopána mělkým tunelem. Křížení Zenklovy s Libereckou pod Bulovkou bude připomínat dálniční uzel. Podívejte se na vizualizace Městského okruhu a Libeňské spojky na www.ceskedalnice.cz. Zkoušeným obyvatelům Holešoviček přibyde k současné dopravní zátěži proud aut z tunelu Blanka. Na sídlištích se bude v důsledku špatně připraveného územního plánu zahušťovat zástavba, v Bešťákově ulici možná vyroste nevhodně umístěný sběrný dvůr. U ďáblické skládky může být internační tábor pro bezdomovce. Obyvatele na severu zasáhne stavba „vnějšího“ silničního obchvatu města, který víc uškodí než prospěje.

 

Zastupitelé a radní za Stranu zelených v příštích čtyřech letech budou prosazovat přehodnocení těchto projektů, jejich zrušení nebo podstatnou úpravu. Neuznáváme teorii, že „pro pokrok musí lidé něco vytrpět“. Růst ekonomické prosperity města bez toho, aby se zvyšovala také kvalita života Pražanů, je podle nás jen zbytečným číslem ve statistice. 

 

...

Vloženo: 01.09.2010 | Autor: Petr Vilgus | Kategorie: Politik - pro občany | Zpět


Copyright - © 2010 Petr Vilgus      Soukromá sekce

Creative Commons License
Uvedená práce (dílo), jejímž autorem je Petr Vilgus, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 3.0 Česká republika

Design: [KYLI]
Aktualizováno dne: 18/01/13 13:49:52